zaterdag 28 oktober 2017

Harde desembroodjes


Eigenlijk houd ik niet zo van broodjes, maar begin er wel lol in te krijgen ze te bakken.
Ingrediƫnten
600 gr bloem
350 gr water, begin met 300 en voeg steeds iets bij
10 gram zout
120 gram desemstarter

Meng de starter met het water en voeg dan de bloem en het zout toe. Goed mengen met de hand en daarna of stretch&fold 1x per halfuur, of goed kneden en laten rijzen. Het hangt van je deeg, van de temperatuur in je huis en van je starter af wanneer het is uitgerezen. Ik ga meestal uit van 3 uur en doe dan de vingerproef. Blijft het kuiltje of veert het langzaam terug  dan zet ik het deeg in de koelkast.
Ik maakte 8 broodjes en bolde ze goed op. Op bakpapier in een blik in plastic in de koelkast. Zaterdagmorgen bakte ik ze af, dat nam meer tijd in beslag dan ik dacht. Wel 45 minuten...maar ze smaakten heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten