dinsdag 16 augustus 2016

Probeer dit NIET thuis...een naanbrood experiment

Oe wat een onscherpe foto, maar dat past mooi bij mijn bak-mislukking vandaag.
Vanavond eten wij zalm tikka, een recept van Jamie Oliver. Dat eet je met naanbrood en yoghurt, komkommer, pepers, heel lekker.
Dat naanbrood maak ik zelf, dacht ik. Op zoek naar een recept kwam ik Pauline's keuken tegen.
Ach wat zag dat er lekker en makkelijk uit. Alles leek prima gelukt bij Pauline.
Het recept was super eenvoudig, je kunt het zelf opzoeken op http://uitpaulineskeuken.nl/2015/04/naanbrood-van-2-ingredienten.html
Ik had in een hoekje van de keukenkast nog zelfrijzend bakmeel staan, dat net niet over de datum was, de rest was ook in huis.
Aan de slag ermee.
Ik maakte een deegje wat erg plakkerig aanvoelde. De grillpan heet maken, zei Pauline. Die kon vast op het gas. Uitrollen tussen 2 lapjes plasticfolie was een goede raad, alleen plakte het daar ook aan. De hete grillpan zorgde ervoor, dat de onderkant veel te donker werd, dus het gas moest een stuk lager.
Het deeg dat nog moest wachten werd steeds plakkeriger en het insmeren met olie tijdens het bakken had tot gevolg dat de keuken blauw stond. Er moesten 8 naanbroden gebakken worden, uiteindelijk is dat wel gelukt, maar je moet niet vragen hoe de keuken, de pan en ikzelf er uit zagen. Het deeg was bijna niet te hanteren; om het in de pan te leggen, moest je het plastic eraf pulken, was dat gelukt dan zat het deeg aan de handen gekleefd, etcetc
 De olie heb ik er achteraf op gesmeerd, de naans smaken (natuurlijk) naar pannenkoeken, maar met de vis en de saus erop zal het best meevallen. Nu maar op zoek naar een goed recept. Dag Pauline!



Naschrift: de smaak in combinatie met de zalm en de kruidenyoghurt was prima!

1 opmerking:

  1. Probeer dit recept eens: http://www.heerlijktafelen.nl/koken/indiaas-naanbrood

    BeantwoordenVerwijderen